بیوگرافی امین حیایی

امین حیایی متولد 1349 بازیگر تلویزیون و سینمای ایران است. در دوران تحصیل در استودیو مشغول به کار شد و پس از فارغ التحصیلی در دوران سربازی در مرکز فعالیت های عقیدتی و سیاسی نیروی هوایی کار خود را آغاز کرد. در سال 1370 بازیگر تئاتر کودک ثریا قاسمی بود. وی در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم براده های خورشید نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. مدت زیادی طول کشید تا او در فیلم بازی کند و در اولین نقش خود به عنوان بازیگر اصلی فیلم سیب سرخ ایوا (1999) چندان خوب نبود.

1 23 بیوگرافی امین حیایی

در سال 1381 در شش فیلم مانی و ندا، مونس، اتیری، رز زرد و گل بهشت ​​بازی کرد که در تهران ضبط شد. همچنین حیایی در 4 فیلم هتل کارتن، دست های آلوده، تله و مزاحم سیروس الوند بازی کرده است. او در سال ۱۳۸۵ برای بازی در فیلم شب برنده جایزه بهترین بازیگر مرد فجر شد. همسرش نیلوفر خوش خلق بازیگر سینمای ایران و تنها فرزندش دارا حیایی است. دارا حیایی متولد 1354 است.

بیشتر:  بیوگرافی امیرحسین رستمی

1 24 بیوگرافی امین حیایی

امین حیایی سرپرست خانواده، برادر کوچکترش امید هنرمند، همسرش نیلوفر خوش خلق بازیگر سینما و تلویزیون است و فرزندی به دنیا آوردند که نامش دارا حیایی است که در کامپیوتر مهارت دارد.امین حیایی در دوران تحصیل در تئاتر مشغول به کار شد و پس از فارغ التحصیلی فعالیت نظامی خود را در مرکز عقیدتی و سیاسی نیروی هوایی آغاز کرد. در سال 1370 بازیگر تئاتر کودک ثریا قاسمی بود. امین حیایی در کنار هدا تهرانی و مهناز افشار از بازیگران زن سینمای ایران و محمدرضا گلزار از نزدیک ترین دوستان سینما هستند.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی رامبد جوان; بازیگر، کارگردان و مجری ایرانی

1 25 بیوگرافی امین حیایی

اولین کار سینمایی او دو همسفر بود که ثریا قاسمی آن را کشف و به کارگردان معرفی کرد. امین حیایی کار اوست. او در سال ۱۳۷۰ وارد این حرفه شد و فعالیت طنز او با فیلم عروس خوش کدم و بازی در زین کدی آغاز شد که برنده جایزه حافظ دنیای هنر شد. وی در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم براده های خورشید نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

بیشتر:  بیوگرافی اصغر فرهادی

1 26 بیوگرافی امین حیایی

در سال 1381 شش فیلم با بازی او در سینماهای تهران اکران شد که برای او یک رکورد بود.او برای خود به عنوان بازیگر مشهور تئاتر شهرت دارد که برای بازی در فیلم دختر ایرونی در مراسم سالانه ماه برنده جایزه حافظ به عنوان یکی از دو بازیگر برتر سال شد.بازی خوب امین حیایی در فیلم زن تعدی در بیست و سومین جشنواره فیلم فجر نیز نشان از اوج گیری او در عرصه سرگرمی دارد. اخراجی ها، خارجی ها، شام عروسی، ستاره بدون شک به عنوان برترین ستاره سینمای ایران در دهه 80 ساخته شده است. فروش بالای اخراجی ها، امین حیایی را به یکی از پردرآمدترین بازیگران سینمای ایران تبدیل کرده است. محمدرضا شریفی نیا در بیشتر فیلم هایش از حضور امین حیایی استفاده می کند و آخرین همکاری آنها در فیلم زنگ زنگ به کارگردانی پاریس بختوار است. خیلی ها گفته اند که امین حیایی بازیگر نیست اما الان حیایی جزو پردرآمدترین بازیگران سینماست پس واقعا به خاطر کارش پردرآمدترین بازیگر شده است.او، امین حیایی و همسرش در حوالی تهران هستند. و لواسان

بیشتر بخوانید: زندگی نامه خواجه عبدالله انصاری

نیلوفر خوش خلق درباره امین می گوید:

خیلی ها فکر می کنند من و امین به خاطر سینما با هم فامیل هستیم، اما شناخت، شخصیت و شخصیت امین جذاب است. امین فردی بسیار بخشنده است و این را در این سال ها بارها به من نشان داده است.سالهای خوشی را در کنار هم سپری می کنیم و امیدواریم این سنت ادامه داشته باشد زیرا اساسا من و امین به آینده چه در زندگی شخصی و چه در کارمان خوشبین هستیم و می خواهیم زندگی آرامی داشته باشیم.زندگی ای که خدا به یاد دارد. اصولا من و امین همیشه به یاد خدا هستیم و می دانیم که اگر تاکنون موفق بوده ایم از لطف خداست و بعد با مردم است.

بیشتر:  بیوگرافی حمید لولایی

مطلب پیشنهادی

زندگینامه مهراب قاسم‌خانی نویسنده، طراح و بازیگر

زندگی‌نامه مهراب قاسم‌خانی مهراب قاسم‌خانی نویسنده، طرح‌ریز و هنرمند مهراب قاسم‌خانی نویسنده و طرح‌ریز صحنهٔ …