درمان سرفه با استفاده از گیاهان دارویی

hee370 درمان سرفه با استفاده از گیاهان دارویی

داروی گیاهی برای سرفه

دارو گیاهی برای سرفه

سرفه های خشک یا غیر مولد، برخلاف سرفه های مولد و مرطوب، قادر به از بین بردن مخاط ، بلغم یا مواد تحریک کننده از ریه ها یا مجاری بینی نیستند. سرفه های خشک می توانند هفته ها بعد از سرماخوردگی یا آنفولانزا وجود داشته باشند.

سرفه چیست؟

به طور کلی، سرفه کاملا طبیعی است. سرفه می تواند به پاک شدن گلو از بلغم و سایر مواد تحریک کننده کمک کند، با این حال، سرفه های مداوم همچنین می تواند علائم تعدادی از بیماری ها مانند آلرژی، عفونت ویروسی یا عفونت باکتریایی باشد.

بعضی اوقات سرفه به دلیل هر چیزی که مربوط به ریه های شما باشد نیست. بیماری ریفلاکس معده (مری) نیز می تواند باعث سرفه شود.

داروی گیاهی برای سرفه

سرفه های ناشی از سرماخوردگی، آلرژی و عفونت های سینوسی را می توانید با تعدادی از داروهای بدون نسخه درمان کنید. عفونت های باکتریایی به آنتی بیوتیک نیاز دارند. با این حال ، برای کسانی که ترجیح می دهند از مصرف مواد شیمیایی خودداری کنند ، چند درمان خانگی برای شما لیست کرده ایم که می توانند به شما کمک کنند.

زنجبیل

cough teatment01 1 درمان سرفه با استفاده از گیاهان دارویی

داروی گیاهی ضد سرفه

زنجبیل دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی است. همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن و تسکین درد و ناراحتی مفید می باشد.

زنجبیل را می توان به عنوان چای مصرف کنید. افزودن عسل ممکن است آن را برای سرفه خشک مفیدتر کند.

گل ختمی

cough teatment01 3 درمان سرفه با استفاده از گیاهان دارویی

داروی گیاهی برای سرماخوردگی و سرفه

گل ختمی نوعی گیاه است. این ماده در شربت سرفه و در قرص های پاستیل برای تسکین سرفه های خشک استفاده می شود. ختمی به عنوان ضد سرفه به ویژه برای سرفه های حاصل از تحریکات التهابات غشاء مخاطی و یا تورمی گلو (نزله ای) که دارای ترشح می باشند بسیار موثر است. گل ختمی همچنین ممکن است خاصیت ضد باکتری داشته باشد.

ریشه ی خشک شده ی ختمی را ابتدا باید به صورت پودر تبدیل کرد، سپس بر روی 3 تا 10 گرم از این پودر، یک استکان یا لیوان آب سرد اضافه نمود و به مدت نیم ساعت خیساند. (البته هر چه بیشتر خیسانده شود، بهتر است)؛ آن گاه  به خوبی هم بزنید و سپس صاف کنید.

نعناع فلفلی

cough teatment01 2 درمان سرفه با استفاده از گیاهان دارویی

داروی گیاهی برای سرفه

نعناع فلفلی حاوی منتول است که به بی حس شدن انتهای عصب گلو که با سرفه تحریک می شوند کمک می کند. این ممکن است تسکین درد و میل به سرفه را کاهش دهد و به عنوان یک شربت سرفه خانگی استفاده می شود.

نعناع فلفلی همچنین به کاهش احتقان کمک می کند و دارای کیفیت ضدباکتری و ضد ویروسی می باشد. سعی کنید درست قبل از خواب چای نعناع بنوشید تا سرفه های شب را تسکین دهید.

چای ماسالا

cough teatment01 4 درمان سرفه با استفاده از گیاهان دارویی

دارو گیاهی برای سرفه

چای ماسالا در سال های اخیر در ایالات متحده بسیار محبوب شده است. در هند از گیاه چای برای درمان بیماری هایی مانند گلودرد و سرفه خشک استفاده می شود.

چای ماسالا حاوی چندین ماده آنتی اکسیدانی از جمله میخک و هل است. میخک همچنین ممکن است به عنوان یک ماده خلط آور موثر باشد.چای ماسالا همچنین حاوی دارچین است که دارای خواص ضد التهابی است.

آویشن

cough teatment01 5 درمان سرفه با استفاده از گیاهان دارویی

درمان گیاهی سرفه

بعضی از افراد از آویشن برای بیماری های تنفسی استفاده می کنند. برگها حاوی ترکیباتی به نام فلاونوئیدها هستند که عضلات گلو را که درگیر سرفه هستند آرام می کنند و التهاب را کاهش می دهند.

می توانید چای آویشن را در خانه با استفاده از 2 قاشق چای خوری برگ خرد شده آویشن و 1 فنجان آب جوش تهیه کنید.

چه موقع برای سرفه به پزشک مراجعه کنید

اگر سرفه روی توانایی تنفس شما تأثیر می گذارد یا اگر در سرفه شما خون وجود داشت، به دنبال فوریت های پزشکی باشید. عفونت های دستگاه تنفسی شامل دردهای بدن و تب هستند ، در حالی که آلرژی اینگونه نیست.

در صورت بروز علائم زیر علاوه بر سرفه ، به پزشک مراقبت های اولیه خود مراجعه کنید:

– لرز

– کمبود آب بدن

– تب بالاتر از ˚38C

– احساس ناخوشی یا احساس بیماری

– سرفه مداوم که دارای بلغمی با بوی بد ، ضخیم ، سبز یا مایل به زرد است

– ضعف

 

منبع: بیتوته