طرز تهیه شربت هلو آنتی بیوتیکی طبیعی

طرز تهیه شربت هلو آنتی بیوتیکی طبیعی

make1 peach syrup2 طرز تهیه شربت هلو آنتی بیوتیکی طبیعی

 

مواد لازم برای تهیه ۲ لیتر و نیم شربت هلو :

 هلو  ۲ کیلوگرم
عسل یا شکر  ۸۰۰ گرم تا یک کیلوگرم 
 وانیل  یک سوم قاشق چایخوری
آب  ۲ لیوان 
آب لیموترش تازه ۲ قاشق مرباخوری‌

 

طرز تهیه شربت هلو:

ابتدا هلوها را به خوبی بشویید و هسته آنها را هم سوا کنید؛ سپس آن ها را در مخلوط کن بریزید. عسل و آب را به مواد مخلوط شده افزایش کنید.

 

شربت آماده شده را در یخچال بگذارید تا خنک شود یا آن را داخل لیوان بریزید و ۲ قطعه یخ و چند قطره آب لیمو ترش تازه به آن افزایش و میل کنید؛ البته اگر روزه‌داران قصد داشته باشند این شربت را در وعده افطار میل، نباید به آن یخ افزایش کنند.

 

شربت هلو را می‌توان همراه با شکر هم تهیه کرد البته بها غذایی شربت هلو با عسل بیشتر هست؛ برای این غرض باید هلو‌ها را پس از آب‌کشیدن و سوا کردن هسته آنها خُرد و آب را هم به آنها افزایش کنید.

بیشتر:  طرز تهیه دسر کرم انبه

 

مخلوط هلو‌ها و آب را به مدت ۱۰ تا ۱۵ لحظه در حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد؛ در انتهای جوش‌آمدن شکر را به مواد افزایش کنید و خوب هم بزنید.

پس از خاموش کردن اجاق گاز، وانیل و آب لیمو ترش تازه را به سایر مواد بیفزایید سپس مواد را خوب هم بزنید تا شربت قوام بیاید.

شربت هلو حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مشابه B۱ ، B۲ ، B۳ ، B۶، کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، پتاسیم، منیزیم، گوگرد، منگنز، مس، پروتئین، ازت، پکتین و اسید سیتریک و مالیک هست.

 

مهم ترین خواص شربت هلو

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهمترین خواص شربت هلو ابراز کرد: این شربت بینایی را تقویت و از خشکی چشم و ابتلا به آب مروارید پیشگیری می کند؛ شربت هلو نقش داشتن مؤثری در تقویت استخوان‌ها، دندان ها و سیستم عصبانی دارد.

 

او درباره خواص دیگر شربت هلو توضیح کرد: این شربت به علت داشتن ویتامین‌های A ، C و E خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد، بنابراین بدن را در مساوی بیماری‌های مختلف به ویژه سرطان‌های سینه، ریه و روده محافظت می کند؛ شربت هلو خاصیت آنتی بیوتیکی بالایی دارد؛ مصرف مرتب این شربت سبب از بین رفتن عفونت های بدن می شود.

بیشتر:  طرز تهیه جوجه فسنجان

 

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت هلو اثر چشمگیری در شادابی و جوانسازی پوست دارد و از پیری زودرس پوست پیشگیری می کند؛ این شربت برای زنان باردار مفید هست و سبب تقویت عضلات قلب می شود.

 

عظمایی تأکید کرد: شربت هلو نقش داشتن مؤثری در تقویت معده و سلامت خراش معده دارد؛ این شربت یبوست را از بین می برد و برای مبتلایان به بواسیر (هموروئید) هم مفید هست.

 

او یادآور شد: شربت هلو به علت داشتن آهن برای مبتلایان به کم خونی مناسب هست؛ این شربت به رفع بی اشتهایی کودکان کمک شایانی می کند.

متن طرز تهیه شربت هلو آنتی بیوتیکی طبیعی اولین بار در روبکا. پدیدار شد.

لینک منبع

مطلب پیشنهادی

7 طرز تهیه سالاد رژیمی مرغ برای کاهش وزن

(*7*) انواع سالاد رژیمی با مرغ طرز تهیه سالاد رژیمی چربی سوز و خوشمزه! گوشت …