نحوه بازی محلی شیر و پلنگ؟

game lion leopard نحوه بازی محلی شیر و پلنگ؟

بازی محلی شیر و پلنگ

بازی شیر و پلنگ

نام بازی این بازی شیر و پلنگ است و هدف هایی که برای این بازی وجود دارد: بهتر شدن عکس العمل، انعطاف پذیری، هماهنگی اعصاب و اعضای بدن، دقت و هوشیاری، تقویت نیروی جسمانی. تعداد بازیکن ها 10 الی 15 نفر می باشد و برای سنین 9 به بالا مناسب می باشد.

نحوه بازی شیر و پلنگ

نخست کودکان، در زمین بازی جمع می شوند و یکی را به عنوان راهنما، انتخاب می کنند. راهنما، روی کاغذ اسامی بازیکنان را یادداشت و آنگاه به صورت پنهانی برای هر یک از آنها نام حیوانی را عنوان می کند (مثل: شیر، پلنگ، عقاب، ببر، …) و روبروی اسمشان می نویسد. به گونه ای که هر یک تنها نام خود را بداند.

game lion leopard 1 نحوه بازی محلی شیر و پلنگ؟ 

شیوه بازی محلی شیر و پلنگ

آنگاه در قسمتی از زمین بازی دایره ای به شعاع یک متر رسم و توپ تنیس را در مرکز آن قرار می دهد. با فرمان راهنما، بازیکنان در محیط دایره با فواصل یکسان قرار می گیرند و حواسشان را جمع می کنند راهنما، نام یکی از آنها را با صدای بلند می گوید. به طور مثال عقاب؛

بیشتر:  بازی لری تیلا چق چق

کسی که نامش عقاب است، باید به سرعت توپ داخل دایره را بردارد و بازیکنان را نشانه گیری کند تا توپ به یکی از آنها برخورد کند و آنها هم باید با سرعت تمام خود را از منطقه ی دایره دور کنند و با جای خالی دادن ها سعی کنند تا توپ به آنها برخورد نکند.

چنانچه توپ پرتاب شده ی او، به هیچ یک از بازیکنان، برخورد نکند، یک امتیاز منفی می گیرد. اما چنانچه بتواند یکی را هدف بگیرد، یک امتیاز مثبت می گیرد و برعکس برای بازیکنی که مورد هدف قرار گرفته، یک امتیاز منفی محسوب می شود.

game lion leopard 2 نحوه بازی محلی شیر و پلنگ؟ 

روش بازی محلی شیر و پلنگ

و فرد راهنما، همه ی این امتیازات را در برگ اسامی و عناوین می نویسد و با فرمانی دیگر، مجددا همه ی بچه ها، روی محیط دایره با فاصله های یکسان می ایستند و …

راهنما با صدای بلند، به طور مثال: شیر… و بازی با همان ترتیب اجرا می شود و تا دوست دارند و یا وقت تمام نشده می توانند ادامه دهند.

بیشتر:  بازی محلی چشم‌بسته

در آخر او، برنده ی اصلی بازی را اعلام می کند و در ضمن بازیکنانی که امتیاز منفی دارند، آنهایی را که امتیاز مثبت دارند، به عنوان جریمه روی کول خود گرفته و یک بار میدان بازی را دور می زنند.

 

برگرفته از بیتوته

مطلب پیشنهادی

بازی محلی«ابو، امح جیم» درمناطق عربى زبان خوزستان

بازی های محلی خوزستان بازیکنان به دو گروه تقسیم مى‌شوند و روى زمین دایره بزرگى …