نحوه تمیز کردن خانه بعد از آتش سوزی

%name نحوه تمیز کردن خانه بعد از آتش سوزی

راهکارهای بعد از آتش سوزی

چگونه بعد از آتش سوزی خانه را تمیز کنیم؟

آتش سوزی بدترین تجربه ای می باشد که امکان آن در زندگی هر فردی وجود دارد حتی اگر این آتش سوزی کوچک باشد. بنابراین اقداماتی بعد از آتش سوزی های کوچک را برایتان آورده ایم.

نحوه تمیز کردن خانه بعد از آتش سوزی

هرگونه آتش سوزی در خانه یک تجربه ی صدمه دهنده می باشد. خوشبختانه، به دلیل اقدامات ایمنی در مساوی آتش سوزی خانه و اقدامات سریع افراد شجاع در بخش های آتش نشانی، آتش سوزی در هر خانه سبب تخریب کامل خانه و وسایل نمی شود. حتی یک آتش سوزی کوچک با چربی آشپزخانه می تواند نیاز زیادی به نظافت، نه تنها در آشپزخانه، بلکه در سراسر خانه ایجاد کند.

بعد از آتش سوزی در خانه چه کاری انجام بدهیم؟

البته مهمترین کاری که باید بعد از هرگونه آتش سوزی انجام شود، بازرسی خانه از لحاظ ایمنی می باشد. ممکن می باشد در سیم کشی برق، تکیه گاه های دیوار و پایه ها صدمه دیده باشند که باید قبل از تمیز کردن و اتمام هر کاری و تمیز کردن دیوارها اصلاح شود. بازرسی ممکن می باشد توسط مأمور آتش نشانی یا توسط نماینده شرکت بیمه شما انجام شود.

برای اینکه آسیب ها را ثبت کنید باید اقدامات احتیاطی را انجام بدهید. بزرگسالان باید از کفش های مناسب، پیراهن آستین بلند و شلوار بلند، عینک ایمنی و دستکش مخصوص استفاده کنند. بهتر می باشد ماسک صورت بزنید و کودکان کوچک را از موقعیت صدمه دور نگه دارید.

اولین اقدام ممکن می باشد همراه با تنظیم کننده بیمه شما انجام شود. در صورت امکان، یک دوربین را به همراه داشته باشید تا صدمه ها را ثبت کند. نماینده بیمه شما اطلاعات مربوط به بیمه نامه خانه شما را به روز می کند و لیستی از متخصصان واجد شرایط را برای کمک به تمیز کردن و بازیابی در اختیار شما قرار می دهد.

نحوه تمیز کردن نمای بیرونی خانه

شما یا بازرس خود باید قبل از ابتدا تمیز کردن، از نمای بیرونی خانه اعتماد حاصل کنید تا مطمئن شوید که پایه ها و سازه های پشتیبانی سقف، عرشه ها و ورودی ها سالم هستند.

اگر به سقف صدمه داخل شده می باشد، زهکش ها را چک کرده و تمیز کنید تا بقایای خاکستر و یا گرفتگی هایی را که می تواند سبب صدمه بیشتر شود، از بین ببرید.

به سمت دیوارهای خارجی تحرک کنید. در اسرع وقت با استفاده از دستگاه شستشوی برق تا حد ممکن خاکستر، دوده و مواد خلاف حریق شیمیایی را از بین ببرید. اگر مناطق کم صدمه دیده باشند، ممکن می باشد بتوانید از برس سفت و محلول آب و بوراکس برای از بین بردن صدمه های سطحی استفاده کنید. اگر برای خاموش کردن شعله های آتش از کف آتش نشانی استفاده شده می باشد، می توان آن را با تراشیدن با لیسه رنگ از بین برد.

بیشتر:  تزیین دفتر بله برون

برای تمیز کردن سعی کنید از بالای خانه خود ابتدا کنید تا آب و… به مناطق پاک نشده بریزد تا از جمع شدن مجدد پیشگیری کند. پنجره باید با شیشه پاک کن شسته شود. سرانجام، با از بین بردن هرگونه بقایای جامد و تمیز کردن و بررسی برق، مسیرهای گذشتن و مرور را رفع کرده و دوده و آلودگی را پاک کنید.

%name نحوه تمیز کردن خانه بعد از آتش سوزی

روش تمیز کردن خانه پس از آتش سوزی

تمیز کردن کارهای داخلی

هنگامی که بازرس به شما اجازه داد، وقت آن می باشد که پاکسازی را ابتدا کنید. اگر آسیب زیاد باشد، بهتر می باشد یک شرکت پیشه ای نظافت ترمیم انتخاب کنید. آنها می توانند آب اضافی را از بین ببرند، چوب و مصالح ساختمانی را به تندی صدمه دیده و روند را ابتدا کنند.

برای آتش سوزی های کوچک، همه پنجره ها را باز کنید و فن ها را به داخل بیاورید تا به گردش هوا کمک کند. برای از بین بردن آتش از کپسول آتش نشانی ایستاده ی فروشگاه ها استفاده کنید. پایان کفپوش های وینیل را مرطوب کنید، قالی ها و موکت ها را بیرون بیاورید. آن ها باید به درستی دفع شوند. برای بازرسی بیشتر یا تمیز کردن، پایان وسایل مرطوب را به یک گاراژ یا موقعیت نگهداری ببرید تا بتوانید صدمه های داخلی را رفع کنید.

اگر خیلی باد بوزد و آب و هوا مناسب نباشد، سیستم گرمایشی یا تهویه مطبوع نیز به حذف دود از داخل کمک می کند. برای کمک به از بین بردن سریع بو و دود، فیلترها را روزانه عوض‌کردن کنید. یک نم گیر به اتاق افزایش کنید. سطل فاسد را مرتباً خالی کنید.

پایان سطوح داخلی را از نظر دوده بررسی کنید. به بالا نگاه نکنید سقفها مرتباً لک می شوند و باید قبل از رنگ آمیزی دوباره تمیز شوند. مانده های روغن به تندی ایجاد لکه می کنند و با دست و کفش کثیف قابل انتقال می باشد. برای از بین بردن دوده از دیوارهای داخلی، کابینت ها، مبلمان چوبی و فلزی و کف، محلول دو قاشق غذاخوری صابون ظرفشویی، چهار تا شش قاشق غذاخوری تری سدیم فسفات و یک فنجان سفید کننده کلر را با یک گالن آب گرم مخلوط کنید. با استفاده از دستکش لاستیکی، از بخت یا ناحیه ی بالایی دیوار تمیز کنید و هر بار یک بخت کوچک را با استفاده از اسفنج بشویید. هر بخت را بلافاصله با آب زلال بشویید و اجازه بدهید در سطح هوا خشک شود.

بیشتر:  نکاتی برای خشک کردن سبزیجات

سفید کننده به کاهش احتمال رشد کپک و کپک کمک می کند. لااقل 24 تا 48 ساعت پس از تمیز کردن، دیوارها و سقف ها را کاملاً خشک نکنید.

اگر قالی ها خیس نیستند اما دارای آلودگی به دوده هستند، باید توسط یک سرویس قالی شویی پیشه ای تمیز شوند که ممکن می باشد بتواند یک ماده شیمیایی برای مبارزه با بوی دود در قالی و بالشتک افزایش کند.

بوی دود می تواند ماهها بماند و ممکن می باشد در اتاق زیر شیروانی و عایق دیوارها گیر کرده باشد. پس از تمیز کردن و بازسازی، اگر خیلی بوی دود می آید، از روش تمیز کردن به نام مه زدگی استفاده کنید. یک مرمتگر پیشه ای از یک مه شیمیایی برای نفوذ به دیواره ها و عایق استفاده می کند تا بوی دود را خنثی کند. تمیزکاری کامل مجرای HVAC به کاهش بوهای مکرر کمک می کند.

%name نحوه تمیز کردن خانه بعد از آتش سوزی

اصول تمیز کردن خانه پس از آتش سوزی

حذف دود و دوده از مبلمان، لباس و لوازم منزل

برخی از پارچه ها و مبلمان مرطوب ممکن می باشد بتوانند در صورت آسیب کم صدمه ببینند. اگر مبلمان وبهلسترد از آب اشباع شده می باشد و می خواهید قاب چوبی آن را نگه دارید، باید پارچه و بالشتک را بلافاصله از بین ببرید تا از کپک زدن و رشد کپک پیشگیری کند. اجزای چوبی پوشیده و در معرض دید باید با یک محصول تمیزکننده مبلمان خوب تمیز شوند.

وقتی گفت‌وگو از مبلمان و سایر وسایلی می باشد که نمی توان آنها را درون لباسشویی ریخت، باید از یک تمیز کننده پیشه ای برای مقابله با لکه ها و بوی دود استفاده کرد. لباس هایی که برچسب خشکشویی دارند را تنها به خشکشویی بدهید و از آنها بخواهید علاوه بر تمیز کردن، بوی دود را از بین ببرند.

برای پارچه های قابل شستشو با لکه ی دوده، طبق توصیه های روی برچسب مراقبت، با مواد شوینده سنگین و سفید کننده پایه اکسیژن بشویید. در صورت باقی ماندن لکه ها، محلول جدید سفید کننده اکسیژن و آب گرم را مخلوط کرده و اجازه دهید تا مواد لکه دار لااقل چهار ساعت یا یک شب خیسانده و دوباره شسته شوند.

پارچه های قابل شستشو که لکه دار نیستند اما بوی دودی دارند را مشابه همیشه بشویید اما یک فنجان جوش شیرین به چرخه شستشوی نهایی افزایش کنید. اگر لباس هنوز بوی دود می دهد، لباسشویی را با آب و دو فنجان جوش شیرین پر کنید و اجازه دهید لباس یک شب خیس بخورد، سپس دوباره مثل همیشه بشویید.

بیشتر:  روش های متفاوت بافت لیف

لباس ها، کفش ها و لوازم چرم باید با پارچه ای که با آب آسان خیس شده پاک شود و خشک شود. اجازه دهید پایان وسایل چرمی به دور از خورشید و منابع حرارتی مستقیم خشک شوند تا از ایجاد کپک پیشگیری شوند. هنگامی که چرم خشک شد، با صابون زین تمیز کنید و سپس از یک نرم کننده چرمی استفاده کنید تا سطح لطیف آن را بازیابی کند. تمیز کردن کت های چرمی و جیر را باید به یک خشکشویی پیشه ای سپرد.

کتاب ها و کاغذهایی که بوی دود دارند را در یک کاسه پلاستیکی بزرگ و قابل مهر و موم قرار دهید و یک ماده پاک کننده بو به صورت پودر شده به آن افزایش کنید در کاسه را لااقل 48 ساعت ببندید. کتاب ها را بردارید و به آنها عطر و بو افزایش کنید. در صورت باقی ماندن بوی دود، چند روز دیگر این کار را ازسرگیری کنید.

پس از آتش سوزی این وسایل را دور بریزید

برخی از موارد وجود دارد که باید همیشه پس از آتش سوزی دور ریخته شود.

غذای فاسدشدنی

اگر برق بیش از چهار ساعت خاموش باشد، حتی پس از آتش سوزی کوچک، بیشتر مواد غذایی در یخچال که خراب شده اند باید دور ریخته شوند. فریزر را بررسی کنید اگر برفک های آن وجود دارند و کاملا آب نشده اند، مواد غذایی داخل آن ها تبهکار نشده اند.

مواد غذایی تبهکار نشدنی

هر نوع  غذایی، حتی مواد غذایی کنسرو شده که در معرض گرما و مواد شیمیایی اطفا حریق قرار گرفته اند، باید دور ریخته شوند. گرمای زیاد سبب ویران‌شدن غذا می شود حتی اگر قوطی ها نسوزند.

لوازم آرایشی و دارویی

آب، دود، مواد شیمیایی اطفا حریق و دمای بیش از حد زیاد می تواند مواد آرایشی و دارویی را خراب کند. بها ندارد برای نجات این موارد سلامتی خود را به خطر بیندازید.

تجهیزات الکتریکی

تا زمانی که از نظر صدمه به آب و صدمه ناشی از گرما در سیم کشی بررسی نشده اند، نباید از هیچ وسیله ی الکتریکی حتی وسایل کوچک یا وسایل تفریحی استفاده شود. برای پیشگیری از احتمال آتش سوزی، هر مورد مشکوک دیگری را دور بریزید.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

ایده های جالب برای آتش بازی برای عروس و داماد

انواع آتش بازی آتش بازی برای عروس و داماد انواع گوناگون آتش بازی مانند: آتش …