نکاتی برای گرم کردن کنسروها

نکاتی برای گرم کردن کنسروها

tips2 warming2 cans نکاتی برای گرم کردن کنسروها

 

در استفاده کنسروها باید نکاتی رعایت شود که برای شما گردآوری نموده ایم.

 

چند نکاتی درباره گرم کردن کنسروها مواد غذایی

گرم کردن کنسرو در مایکروویو

برخی کارشناسان گرم کردن غذاهای کنسروی با مایکروویو را مجاز ندانسته و معتقدند حرارت مایکروویو ممکن می باشد به بدنه ظروف آلومینیومی صدمه برساند.

 

جوشاندن کنسرو موعد مصرف

گاهی اوقات افراد پایان کنسروهای خریداری شده را با هم می‌جوشانند و کنار می‌گذارند. اما با نگه‌داشتن کنسروها ممکن می باشد دوباره در آنها سم تولید شود بنابراین قطعا باید موعد مصرف آنها را مجددا بجوشانیم.

 

انتقال محتویات کنسرو بعد از باز شدن آن به ظرفی مناسب

پس از باز کردن قوطی کنسرو، محتویات آن را به کاسه مناسبی انتقال دهید. زیرا ممکن می باشد ماده غذایی بعد از باز کردن درب قوطی در مجاورت اکسیژن هوا با جداره داخلی قوطی داخل واکنش شود.

 

جوشاندن قوطی کنسرو در آب

بیشتر:  طرز تهیه بستنی وانیل و توت فرنگی

برای جوشاندن درست غذاهای کنسرو شده، باید قوطی کنسرو را در کاسه محتوی آب قرار داد، طوری که آب کاملا قوطی را احاطه کند. زمانه 20 لحظه از ابتدا جوش‌آمدن آب حساب‌کردن می شود. چرا که این سم در دمای ۱۰۰ درجه (در عرض یک لحظه) غیرفعال می شود.

 

قوطی کنسرو را روی شعله مستقیم قرار ندهید

هرگز قوطی را روی شعله مستقیم قرار ندهید؛ زیرا سم میکروب به طور کامل از بین نمی‌رود و حرارت مستقیم منجر به ترکیدن قوطی کنسرو می‌شود. ضمن اینکه حرارت مستقیم می‌تواند به بافت و مواد مغذی غذا صدمه بزند.

 

جوشاندن تمامی کنسروها به جز کنسروهای میوه

تولید سم بوتولینوم تنها به کنسروهای ماهی محدود نمی‌شود و تمامی کنسروها از جمله سبزیجات، گوشت، خاویار و غذاهای مختلف دریایی باید پیش از مصرف جوشانده شوند. تنها میوه‌‌ها که به‌صورت شربت کنسرو می‌شوند، جزو این دسته نیستند.

جمله نکاتی برای گرم کردن کنسروها اولین بار در روبکا. پدیدار شد.

بیشتر:  طرز تهیه سالاد پنیر

لینک منبع

مطلب پیشنهادی

7 طرز تهیه سالاد رژیمی مرغ برای کاهش وزن

(*7*) انواع سالاد رژیمی با مرغ طرز تهیه سالاد رژیمی چربی سوز و خوشمزه! گوشت …