ویژگی های لباس فرم خلبانی مسافربری + عکس

passenger3 pilot uniform1 ویژگی های لباس فرم خلبانی مسافربری + عکس

لباس خلبانی

لباس فرم خلبانی

لباس فرم خلبانی به دو نوع غیرنظامی و نظامی تقسیم می شود، که در بخش غیرنظامی، این لباس یک پیراهن سفید است و در قسمت نظامی، به لباس فرم خلبانان، لباس پرواز گفته می شود و این لباس به رنگ نظامی که معمولا سبز رنگ است.

لباس های هواپیمایی خلبانان و مهمانداران، لباس هایی با طراحی مدرن هستند که اکنون اکثر مردم به عنوان لباس خلبانان و مهماندار هواپیما آن ها را می شناسند، این لباس ها در ابتدای دهه 1930 توسط Pan American World Airways در آغاز دوره Clipper معرفی شد.

دلیل روانشناسی در مورد لباس خلبانان و مهمانداران

یکی از دلایل اصلی برای لباس های مهمانداران و خلبانان، به دست آوردن اعتماد عمومی مسافران به این حرفه است. حتی اگر خلبان کاملا حرفه ای و بسیار با تجربه باشد، تصویر خلبان و مهماندار می تواند نظر همه ی مسافران را تغییر دهد. یک خلبان بسیار پاکیزه، با موهای زیبا در یک لباس خالص و خیره کننده بسیار قابل اعتماد است.

بیشتر:  شلوار مام استایل چیست؟ + مدل های شلوار مام استایل

مدل لباس خلبانان

بسیاری از لباس های خلبانان هواپیمایی مدرن بسیار شبیه به لباس های افسران دریایی قدیمی هستند. یکی از نزدیکترین ها شباهت های لباس خلبانان به لباس نظامی در Delta Air Lines دیده می شود، این لباس ها دارای مدل ژاکت با دکمه هایی با مدل افسران ارشد نظامی هستند و هم چنین دور آستین آن ها دارای بافته هایی طلایی است.

passenger3 pilot uniform2 ویژگی های لباس فرم خلبانی مسافربری + عکس

مدل لباس خلبانی

ویژگی لباس خلبانان

لباس خلبانی در بخش غیرنظامی و مسافربری، یک پیراهن سفید است که جنس آن از پارچه تترون است، پارچه تترون از الیاف پلی استر ویسکوز تولید می شود، پارچه تترون یکی از پرمصرف ترین پارچه ها است که دارای ظرافت، سادگی و لطافت خاصی است، از دیگر ویژگی های پارچه تترون ضد حساسیت بودن و خنک بودن در فصل گرم سال است.

پیراهن خلبانی دارای دو جیب در جلو به صورت ساده و دو عدد پاگون بر روی سرشانه ها است که ریت یا همان درجه ها بر روی پاگون نصب می شوند، پیراهن های تترون در دو مدل نازک و ضخیم تولید می شوند، در مدل نازک، پیراهن کمی بدن نما بوده و اگر افراد نسبت به این موضوع حساس هستند می توانند از پیراهن های تترون ضخیم استفاده کنند در پارچه های تترون ضخیم تراکم بافت پارچه باعث می شود تا به هیچ عنوان بدن شما پیدا نباشد.

بیشتر:  ست کت و شلوار کرم مردانه

هر چه تراکم بافت پارچه تترون بالاتر می رود، قیمت آن هم گرانتر می شود، از پیراهن خلبانی سفید، واحدهای مختلف فرودگاهی نیز استفاده می کنند، مانند مهمانداران مرد، کارکنان فرودگاهی و غیره.

passenger3 pilot uniform3 ویژگی های لباس فرم خلبانی مسافربری + عکس

لباس فرم خلبانی

در برخی از کشورها با توجه به تصمیمات شرکت هواپیمایی مورد نظر پیراهن خلبانان می تواند به رنگ های دیگری باشد مانند رنگ آبی کم رنگ که این موضوع برمی گردد به مسائل تصمیم گیری انجام شده توسط آن شرکت هواپیمایی یا سازمان هواپیمایی کشور مربوط.

در ایران از پیراهن های سفید استفاده می شود، این پیراهن ها در دو مدل یقه ساده و یقه دیپلمات استفاده می شوند.

انواع لباس ها در خطوط هواپیمایی مختلف

با وجود اینکه که اکثر خطوط هواپیمایی در سیاست های استاندارد یکپارچه خود نسبتا با یکدیگر متحد هستند، بعضی از آن ها دارای تغییرات جزئی و یا واضح تری نسبت به طرح های یکنواخت اصلی هستند. معمولا دارای بال ها با لوگوی هواپیمایی طلایی یا نقره ای در وسط هستند.

بیشتر:  بلوز و دامن های زمستانی دخترانه

نمونه هایی از مدل لباس فرم خلبانان مسافربری

passenger3 pilot uniform4 ویژگی های لباس فرم خلبانی مسافربری + عکس

لباس فرم خلبانی مسافربری

passenger3 pilot uniform5 ویژگی های لباس فرم خلبانی مسافربری + عکس

جنس لباس های خلبانی تترون است

passenger3 pilot uniform6 ویژگی های لباس فرم خلبانی مسافربری + عکس

لباس خلبانی مسافربری

passenger3 pilot uniform7 ویژگی های لباس فرم خلبانی مسافربری + عکس

تصاویر مدل لباس خلبانی

passenger3 pilot uniform8 ویژگی های لباس فرم خلبانی مسافربری + عکس

مدل های لباس خلبانان

passenger3 pilot uniform9 ویژگی های لباس فرم خلبانی مسافربری + عکس

رنگ لباس خلبانان

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

مدل لباس سرهمی مجلسی زنانه

چند سالی است که لباس های سرهمی مد شده اند. این لباس های سرهمی اورال …