چهار روش موثر برای لاغر کردن زانو

slimming knee 01 چهار روش موثر برای لاغر کردن زانو

لاغر کردن زانو

لاغر کردن زانو با روشهای خانگی

لاغر کردن زانو نیاز به تمریناتی دارد که بر روی عضلات پا تمرکز می کنند. از این رو برای لاغرکردن زانو لازم است سراغ برنامه‌های جامع کاهش وزن بروید . برای از بین بردن چربی های دور زانو تنها یک تمرین وجود ندارد که آن قسمت از پا را لاغر کند، بلکه تمام ناحیه پا را درگیر خواهد کرد.

علت ذخیره شدن چربی در زانو چیست؟

چربی به صورت تری گلیسیرید در سلول های چربی ذخیره می شود و در مواقع ضروری و مورد نیاز مصرف می شوند. در اینگونه مواقع که بدنتان احساس می کند به انرژی بیشتری نیاز دارد،  برای تأمین انرژی مقداری از تری‌گلیسیرید‌ها را به اسیدچرب و استرول تبدیل می‌کند.

لزوما انرژی مورد نیاز بدن از قسمتی تامین نمی شود که بیشتر با آن کار می کنید (پاها و دست ها)، اینکه چربی‌های کدام قسمت از بدن بسوزد ، بیشتر به ژنتیک شما مربوط است.

چربی هایی که در نتیجه خوردن غذا در نواحی شکم و پهلو ذخیره می شوند راحت تر و سریعتر می سوزند. بطور کلی چربی هایی که به تازگی تولید و ذخیره شده اند زودتر در معرض استفاده قرار می گیرند و قابلیت سوخت ساز بالایی دارند.

چربی های نواحی زانو از آن دسته چربی هایی هستند که به چربی های زیر پوستی معروف اند و بسیار سخت تر از دیگر نواحی بدن مورد استفاده قرار می گیرند و از بین میروند،زیرا بدن شما این چربی ها را برای شرایط اضطراری ذخیره کرده و فقط در این مواقع است که از آن استفاده می کند.البته این اتفاق یک واکنش طبیعی بدن است که برای محافظت از زانو ها چربی های آن قسمت را بسیار دیر از دست می دهد

روش های لاغر کردن زانو:

1. لاغر کردن زانو با رژیم غذایی و کاهش کالری

از غذاهای با کیفیت و کم کالری برای کاهش وزن و از بین بردن چربی های بدن استفاده کنید که از مقادیر زیاد میوه و سبزیجات برخوردار باشد. سعی کنید مقدار زیادی آب مصرف کنید زیرا آب به از بین بردن چربی سراسر بدن کمک بزرگی میکند. شما می توانید با انجام فعالیت‌های روزانه ۲۵۰ تا ۵۰۰ کالری در روز بسوزانید و کالری روزانۀ خود را کاهش دهید. دقت کنید که کمتر از ۱۲۰۰ کالری در روز نخورید،زیرا ممکن است با این کار حجم زیادی از عضله ها را از دست بدهید و سوخت و ساز بدنتان به هم بخورد.

بیشتر:  برای افزایش وزن چه نکاتی لازم است؟

غذاهای سرخ شده ،فست فودها و شیرینی جات را کنار بگذارید و به جای این گونه غذاهای چرب و پرکالری از سبزیجات،غلات، پروتئین های بدون چربی،لبنیات کم چرب و چربی های غیر اشباع استفاده کنید. تا حد امکان، وعده‌های غذا را در خانه آماده کنید.

غذاهای رستوران معمولا حجیم و دارای موادغذایی تصفیه‌شده، چربی‌های اشباع و قند هستند و برای دوران لاغر کردن زانوی شما اصلا مناسب نیستند. همچنین می توانید از مکمل های ویتامینی و پروتئینی برای تامین مواد مورد نیاز بدن کمک بگیرید، هرچند می توانید برای اطمینان بیشتر از یک پزشک هم مشاوره بگیرید.

slimming knee 02 چهار روش موثر برای لاغر کردن زانو

چربی سوزی زانو معمولا سخت تر از سایر چربی سوزی هاست

صبحانه را فراموش نکنید

نخوردن صبحانه نه تنها به چربی سوزی و لاغر کردن زانو کمکی نمی کند، بلکه باعث افزایش چربی و تجمع آن می شود.

برای صبحانه می‌توانید از جو دوسر با انواع توت و شیر بدون چربی یا املت با سبزی و پنیر کم‌چرب استفاده کنید.

تخم مرغ، حبوبات، غلات، لوبیا، گوشت کم چرب، آردجو، سبزیجات، لبنیات کم چرب، خیار، سالاد و … مناسب ترین مواد برای پیش بردن رژیم غذایی شما است.

یکی از ویتامین هایی که می تواند در زمینه چربی سوزی به شما کمک کند،ویتامین B1 است. B1محلول در آب است و شما می توانید به صورت روزانه از آن استفاده کنید بدون اینکه در بدن شما اختلالی ایجاد کند.این ویتامین عامل اصلی در سوخت و ساز سلولی است و از انباشته شدن مواد غذایی به صورت چربی در بدن جلوگیری می کند و همه مواد غذایی را ب صورت انرژی مصرف میکند.

از طرفی کمبود ویتامین B احساس خواب آلودگی را در فرد افزایش می دهد.پس شما با مصرف این یتامین هم از شر چربی های بدن خصوصا چربی های شکم ، دور پهلو و زانو خلاص می شوید هم اینکه سرحال تر و با نشاط تر از قبل می شوید.

2. لاغر کردن زانو ها با ورزش

برنامه ی ورزشی زیر یکی از کامل ترین برنامه ها برای لاغر کردن زانو ها است.

لطفا برای رسیدن به تناسب انداام ایده آل خود صبر و بردباری پیشه کنید و با حوصله به برنامه های پیشنهادی عمل کنید.

تمریناتی که فقط روی یک بخش از ماهیچه‌ها انجام می‌شوند، اجازه نمی‌دهند که چربی زیادی اضافه کنید. بهتر است یک برنامه همه‌جانبه داشته باشید. دست‌کم ۲ بار در هفته در روزهای غیرمتوالی روی تمام ماهیچه‌های اصلی کار کنید.

برای هر بخش یعنی سینه، بازو، کمر، شانه‌ها، پاها، زانو و شکم، هر حرکت ورزشی را ۸ تا ۱۲ بار تکرار کنید.

بیشتر:  لیفت بازو چیست و چگونه انجام می شود؟
1. دویدن

slimming knee 03 چهار روش موثر برای لاغر کردن زانو

برای لاغر کردن زانو شما نیاز به برنامه غذایی، برنامه ورزشی و صبر و بردباری دارید

اغلب ورزشکاران دویدن را مادر همه ورزش ها می دانند؛ چرا که تمامی اعضای بدن را درگیر خواهد کرد. هنگام دویدن یا راه رفتن سریع روی عضلات ناحیه ران، زانو و ساق پا فشار خوبی وارد می شود. به گونه ای که وقتی شروع به دویدن می کنید روز های اول متوجه سفت شدن این نواحی خواهید شد.

به دلیل اینکه این ورزش هوازی به شمار می آید و به صورت مستقیم عضلات پا را درگیر می کند ، بنابراین می توان گفت دویدن یکی از بهترین ورزش ها برای لاغر کردن زانو ها می باشد.

2. پیاده روی های طولانی یا سریع

برای افرادی که به دنبال لاغر کردن زانو های خود هستند اما مشکل درد زانو دارند راه رفتن بهترین روش ممکن برای روی فرم آوردن پاها و همچنین زانو ها،ران ها و ساق پا میباشد. بنابراین سعی کنید برنامه منظم پیاده روی شدید به مدت نیم ساعت در روز را برای خود ترتیب دهید.

در حقیقت ورزش های هوازی نظیر اروبیک، و یا رقص ،شنا، پیاده روی، و دویدن باید حداقل به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در روز انجام شود.

در یک بررسی بر روی افرادی که از زانو درد رنج می بردند، نشان داده شد پیاده روی عضلات زانو را قوی کرده است و در بهبود آن نقش موثری داشته است.

3. دوچرخه سواری

slimming knee 04 چهار روش موثر برای لاغر کردن زانو

دوچرخه سواری یکی از بهترین ورزش های لاغر کردن زانو

دوچرخه سواری یکی از بهترین ورزش ها برای لاغری ران ها و لاغر کردن زانو به حساب می آید. این را باید در نظر داشت هنگام دوچرخه سواری برای لاغری زانو و ران ها با سرعت متوسط باید رکاب زد؛ در غیر این صورت باعث آسیب به زانو ها خواهد شد. بدنتان هنگام دوچرخه‌سواری باید صاف باشد و نباید به سمت جلو خم شوید.

نشیمنگاه دوچرخه را کمی بالاتر ببرید تا زانوهایتان برای پدال‌زدن بیشتر درگیر شوند. در این حالت، ران‌ها‌یتان باید شروع به کمی سوزش کند. هنگامی‌که شدت فعالیت به بالاترین میزان خودش رسید و حس کردید که دیگر توان ادامه دادن ندارید، به‌آرامی پدال بزنید تا زمانی که قدرت خود را بازیابید.

4. طناب زدن

مهم‌ترین نکته در طناب‌زدن، سرعت آن نیست بلکه روش مورد استفاده آن است. همان اندازه که طناب‌زدن برای زانو مفید است، استفادۀ نادرست از آن هم می‌تواند به مفصل زانو آسیب بزند. هنگام پریدن، زانوهایتان را کمی خم کنید که هنگام فرودآمدن، به مفصل‌هایتان آسیب نرسد. سعی کنید تا حد امکان روی پرش‌های کوتاه تمرکز کنید. سطوح نرم و تا حد امکان سطح لاستیکی را برای طناب‌زدن انتخاب کنید.

بیشتر:  تاریخچه، سرگذشت و افتخارات باشگاه رئال مادرید
5. حرکت اسکوات (اسکات)

slimming knee 05 چهار روش موثر برای لاغر کردن زانو

حرکت اسکات با کش برای لاغر کردن زانو بسیار کارآمد است

اسکوات هم یکی از تمریناتی است که به تقویت عضلات چهارسر ران و عضلات باسن کمک می‌کند.

در این حرکت ورزشی باید پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید و درحالی‌که پشت‌تان صاف است، سعی کنید به‌آرامی روی زانوهایتان بنشینید، مثل حالتی که روی صندلی می‌نشینید.

چند نکته مهم در محافظت از زانو در حین ورزش

• از کفش متناسب با فعالیتتان استفاده کنید

• ورزش های سنگین و پرفشار را روی سطوح نرم انجام دهید

• هر ورزش را یک روز در میان انجام دهید

• هر زمان که نیاز داشتید،استراحت کنید،خصوصا در زمان آسیب دیدگی زانوها

3. ماساژ یکی دیگر از روش های لاغر کردن زانوها

آخرین روشی که برای لاغری زانوی چاق در این مطلب به شما معرفی می کنیم ماساژ دادن است. در کنار تمامی ورزش هایی که در بخش های قبلی به شما معرفی کردیم ماساژ دادن نیز می تواند به میزان زیادی در چربی سوزی و لاغرکردن زانو کمک کننده باشد.

همچنین می توانید در آخر هر فعالیت از کرم ضدسلولیت استفاده کنید و آن را روی زانو هایتان بمالید و ماساژ دهید.این کار تأثیر فعالیت‌ها را افزایش می‌دهد.

4. روش های دیگر برای لاغر کردن زانو

• لیزر درمانی

• پرتو درمانی

• اشعه درمانی

• لیپوساکشن

• کرایولیپولیز یا  همان فریز کردن چربی

• مزوتراپی

• اولترا سوند

slimming knee 6 چهار روش موثر برای لاغر کردن زانو

در کنار ورزش عمل های جراحی نیز می تواند از روش های لاغر کردن زانو به شمار آید

جمع بندی مطالب

فراموش نکنید بهترین،مؤثرترین،کم هزینه ترین و ایمن ترین روش برای لاغر کردن زانو روش های خانگی و رژیم های غذایی سالم،ورزش و… است.

لاغر کردن زانو کاری زمان بر است که نیاز به ورزش های مداوم همراه با یک رژیم غذایی سالم دارد و بیش از هرکار دیگری صبر و بردباری نیاز دارد.

از طرفی اگر دچار ضعف در ناحیه زانو هستید و یا قبلا آسیبی به زانوهایتان وارد شده باید برای انجام حرکات ورزشی با یک مربی ورزشی مشورت داشته باشید و ورزش های آبی مانند دوچرخه در آب و آکوا زومبا را امتحان کنید.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

8 نکته که باید از سنگنوردی داخل سالن بدانید

سنگنوردی داخل سالن یک ورزش پر شور و مهیج نکات مهم سنگنوردی داخل سالن سنگنوردی داخل …