حفظ سلامت، زیبایی پوست

fdvlpthim469uy6oiy96vu8ik 300x169 حفظ سلامت، زیبایی پوست

زیبایی پوست و سلامت آن برای همه چه بانوان و چه آقایان از اهمیت زیادی برخوردار است. آکنه، جوش، جای جوش و تیرگی پوست همگی از عواملی هستند که باعث می شوند، چهره زیبایی خود را به اندازه کافی نشان ندهد.

از این رو راهکارهای خانگی و شیمیایی زیادی برای سلامت پوست وجود دارد که اغلب افراد به سمت درمان های خانگی و طبیعی می روند. با این کار علاوه بر اینکه از مواد شیمیایی استفاده نمی کنید، می توانید هزینه ها را به حداقل برسانید.

مراقبت از پوست و انتخاب سبک زندگی سالم می تواند به تأخیر در پیری طبیعی و جلوگیری از مشکلات مختلف پوستی کمک کند. در ادامه چند راه کار مفید به شما معرفی می کنیم.

rewfv3ptk45poyj45oyj 300x200 حفظ سلامت، زیبایی پوست

1- سیگار کشیدن ممنوع

همه می دانند که سیگار کشیدن برای ریه ها ضرر دارد، اما ممکن است با شنیدن این که برای پوست نیز مضر باشد، تعجب کنید. تحقیقات نشان داده که سیگار کشیدن پوست را مستعد چین و چروک کرده و می تواند پوست را پیرتر نشان دهد.

سیگار کشیدن نه تنها مانع رسیدن اکسیژن و مواد مغذی به پوست می شود بلکه از خاصیت ارتجاعی آن نیز می کاهد.

rrlwcj94tuy389tytyh 300x169 حفظ سلامت، زیبایی پوست

2- به اندازه بخوابید

بین 6-8 ساعت خواب در شب توصیه می شود.همچنین به خاطر داشته باشید که ملحفه و روبالشت خود را تمیز نگه دارید تا از تجمع چربی و روغنی که باعث تحریک پوست شما می شود، جلوگیری کنید.

اگر خواب کافی ندارید، استرس اضافی به بدن وارد می شود که می تواند منجر به شکستگی و سایر مشکلات پوستی گردد. پیش از خواب مقداری مرطوب کننده به پوست بزنید و از آب گرم خودداری کنید زیرا پوست را بیش از حد خشک می کند.

بیشتر:  طرز تهیه اسمارتیز خانگی ساده و خوشمزه + فواید اسمارتیز

همچنین می توانید برای زیبایی پوست هفته ای دو یا سه بار عسل را روی صورت خود بمالید تا به طور طبیعی پوست شما تسکین و بهبود یابد.

eckv0 5yi9yu4oyj4o5iyj 300x200 حفظ سلامت، زیبایی پوست

3- مدیریت استرس

استرس می تواند اثرات سو زیادی بر پوست و سلامتی داشته باشد و باعث افزایش تولید هورمون هایی در بدن شود که پوست را چرب می کند؛ همچنین توانایی بدن در مقابله با باکتری های ایجاد کننده آکنه را کاهش می دهد.

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای کنترل استرس انجام دهید از جمله: یوگا، ورزش یا ماساژ. درنتیجه با کاهش استرس می توانید مراقبت از پوست را تضمین کنید.

fflcmgo5ptujn3509nyuj59nj 300x200 حفظ سلامت، زیبایی پوست

4- ضد آفتاب بزنید 

گذراندن زمان در معرض نور خورشید در مقادیر کم می تواند برای پوست شما ارزشمند باشد؛ زیرا بدن را در معرض ویتامین D قرار می دهد. متأسفانه در معرض زیاد آفتاب بودن باعث ایجاد چین و چروک، لکه و پیری پیش از موعد پوست می شود و خطر سرطان را افزایش می دهد.

بسیار توصیه می شود هر زمان که بیرون می روید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. موقع خرید آرایشی بهداشتی پوست از فروشنده بخواهید که کرم ضد آفتاب با SPF 15 یا بالاتر را در اختیار شما قرار دهد. ضد آفتاب را باید هر دو ساعت یکبار دوباره تمدید کنید.

کلاه، پیراهن آستین بلند و شلوار نیز می توانند پوست شما را از تابش مستقیم آفتاب محفوظ بدارند.

elfvkm3509tuv589yi9hj45yj 300x209 حفظ سلامت، زیبایی پوست

5- غذای سالم بخورید

بیشتر:  کامل ترین آموزش کار با هلیکوپتر کنترلی

یک رژیم غذایی سالم، سلامت کلی شما و سلامت پوست را بهبود می بخشد. رژیم غذایی پر از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین ها سلامت پوست شما را تضمین می کند و به بهترین شکل ممکن آن را نشان می دهد.

آجیل و ماهی نیز برای پاکسازی بدن مفید هستند. کاهش نوشابه و مواد قندی را بسیار توصیه می کنیم. هیدراته ماندن نیز برای سلامت پوست مهم است. همیشه خرید آرایشی بهداشتی پوست لازم نیست؛ گاهی با داشتن یک تعذیه مناسب می توان پوستی شفاف و صاف داشت.

آب به پاکسازی سموم و همچنین به انتقال اکسیژن و مواد مغذی به سلول های پوست کمک می کند. کمبود آب بدن می تواند منجر به پیرتر شدن پوست شود.

rssscfkme9rvgu548vyu9vutjc 300x200 حفظ سلامت، زیبایی پوست

6- پوست را مرتب تمیز کرده و مرطوب کنید

بدیهی است که تمیز کردن پوست به طور منظم بسیار مهم است. هنگام شستن پوست، آلودگی ها و باکتری هایی را که منجر به آسیب زدن به پوست می شوند، از بین می برید. به یاد داشته باشید که پوست خود را به آرامی بشویید تا باعث تشدید یا صدمه رساندن به آن نشوید.

مرطوب سازی پوست بسیار توصیه می شود؛ زیرا از خشک شدن پوست محافظت می کند. همچنین به پوست شما کمک می کند تا سطح رطوبت طبیعی را حفظ نمایید. توصیه می کنیم در حالی که پوست شما هنوز مرطوب است از مرطوب کننده استفاده کنید تا رطوبت سطح را در پوست شما به دام بیندازد.

همانطور که در بالا ذکر کردم ، هیدراته نگه داشتن پوست برای سلامتی آن بسیار مهم می باشد. در زمان خرید آرایشی بهداشتی پوست از فروشنده بخواهید محصولی را در اختیار شما قرار دهد که به اندازه کافی پوست را آبرسانی کند.

بیشتر:  طراحی مدل لباس با مواد غذایی

efvgokme5590yuh458y4yj 300x169 حفظ سلامت، زیبایی پوست

7- لایه برداری

لایه برداری از پوست می تواند نتایج معمول مراقبت از پوست شما را بهبود بخشد. می توانید از اسکراب صورت با دانه های گرد مثل شکر استفاده کنید تا سلول های مرده پوست را به آرامی از بین ببرید و پوست سالم تری داشته باشید.

این روند می تواند از مسدود شدن منافذ جلوگیری کند. لایه برداری فقط باید یک یا دو بار در هفته انجام شود تا از تحریک جلوگیری کند. در زمان خرید آرایشی بهداشتی پوست به سراغ محصولاتی بروید که آسیبی به پوست وارد نکنند و از مواد طبیعی تشکیل شده باشند.

erpimvc35p9yu49yu45iyj45itj 300x169 حفظ سلامت، زیبایی پوست

8- آرایش را به حداقل برسانید

خرید آرایشی بهداشتی پوست یکی از مواردی است که خانم ها علاقه زیادی به آن دارند؛ اما استفاده زیاد از حد از لوازم آرایشی می تواند منافذ پوست شما را مسدود کرده و تماس پوست با اکسیژن را محدود کند. این می تواند منجر به تحریک پوست و از بین رفتن آن شود.

4rcl3rt9uv49tuj23n4cothgh59 300x169 حفظ سلامت، زیبایی پوست

9- ورزش کنید

ورزش منظم نه تنها باعث سلامتی و قدرت شما می شود بلکه می تواند معجزه هایی برای پوست شما به وجود آورد. هنگامی که ورزش می کنید گردش خون را در سراسر بدن افزایش می دهید، این منجر به انتقال اکسیژن و مواد مغذی به سلول های پوست می شود.

ورزش به شما امکان می دهد همزمان سلامت قلب، ریه ها و پوست خود را بهبود ببخشید.

مطلب پیشنهادی

شامپو بدن چیست و چه کاربردهایی دارد؟

شامپو بدن یا شامپو حمام، محصولی است که برای شستن و تمیز کردن پوست بدن …