طرز تهیه اسمارتیز خانگی ساده و خوشمزه + فواید اسمارتیز

4rvt35ty45by665u75 طرز تهیه اسمارتیز خانگی ساده و خوشمزه + فواید اسمارتیز

به طور کلی اسمارتیز‌های بسته‌بندی شده دارای مواد افزودنی مضر هستند و عمدتاً از رنگ‌های غیرمجاز تهیه شده‌اند. شما می‌توانید به جای خرید اسمارتیز  با تهیه مواد لازم اسمارتیز و درست کردن آن در منزل، یک تجربه دلپذیر داشته باشید. در واقع اسمارتیز به صورت دسر نیز قابل مصرف بوده و می‌توانید در تهیه انواع کیک و شیرینی آن را به کار ببرد. همچنین با درست کردن اسمارتیز خانگی می‌توانید پذیرایی متفاوتی از مهمانان خود داشته باشید. برای آشنایی با نحوه درست کردن اسمارتیز تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

طرز تهیه اسمارتیز خانگی ساده

برای تهیه اسمارتیزهای ساده و خوشمزه باید مواد زیر را تهیه کنید:

  • یک پیمانه بستنی وانیلی
  • ۵ قاشق غذاخوری ماست شیرین
  • رنگ خوراکی ژله

ابتدا ماست شیرین و بستنی را با یکدیگر مخلوط کرده و آن را به چند بخش مساوی تقسیم کنید. به هر کدام از بخش‌ها رنگ خوراکی ژله را به اندازه دلخواه اضافه کرده و مجدد مخلوط کنید. در این مرحله سینی را آماده کرده و یک کاغذ روغنی در سطح آن قرار دهید. با استفاده از قیف مخصوص مواد اسمارتیز را بر روی کاغذ روغنی با فاصله مناسب پایپ کنید.

سینی را به مدت ۳ الی ۵ ساعت درون فریزر قرار دهید تا مواد یخ بزنند. در نهایت اسمارتیزهای آماده شده را با چاقو از کاغذ روغنی جدا کنید. اکنون اسمارتیز خانگی آماده است و می‌توانید آن را نوش‌جان کنید. اسمارتیز خانگی کاملاً سالم و مقوی بوده و مصرف آن برای کودکان ضرری به دنبال ندارد. البته به افرادی که دارای فشار خون بالا و دیابت هستند پیشنهاد می‌شود در مصرف اسمارتیز احتیاط کنند.

طرز تهیه اسمارتیز خانگی با شکلات

یکی از روش‌های بسیار پرطرفدار برای تهیه اسمارتیز خانگی استفاده از شکلات است. برای این منظور ابتدا مواد زیر را تهیه کنید:

  • یک پیمانه چیپس شکلات تلخ
  • یک پیمانه چیپس شکلات سفید
  • یک دوم پیمانه ترافل رنگی
  • یک دوم پیمانه اسمارتیز
بیشتر:  (تصاویر) حاشیه‌هایی از مسابقه اسب دوانی کنتاکی دربی ۲۰۲۱

برای تهیه این نوع اسمارتیز خانگی یک قالب شکلات سیلیکونی نیاز دارید. قالب‌ها دارای انواع شکل‌های بسیار زیبا و جذاب هستند که می‌توانید به‌صورت دلخواه آن‌ها را تهیه کنید. برای این‌که قالب سیلیکونی تکان نخورد می‌توانید آن را روی سینی قرار دهید. اسمارتیز‌ها را درون قالب چیده و مقداری ترافل رنگی به آرامی بر روی اسمارتیز‌ها بریزید. ترافل‌ها را به مقداری اضافه کنید که فضای قالب کاملا پر شود. از پر کردن اسمارتیز و ترافل زیاد از حد در قالب‌ها خودداری کنید. در مرحله بعد شکلات سفید را درون ظرف ریخته و روی حرارت قرار دهید تا ذوب شود.

پس از آن اجازه دهید تا دمای شکلات سفید با دمای محیط یکسان شود و آنها را روی اسمارتیز‌ها بریزید. شکلات سفید را به اندازه دو سوم ارتفاع قالب پر کنید و آن را ۱۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید. شکلات تلخ را مانند شکلات سفید ذوب کرده و مابقی ارتفاع قالب را با آن پر کنید. مجدد قالب را ۱۰ دقیقه درون یخچال بگذارید. پس از آن که اسمارتیزها سفت شده و شکل گرفتند با استفاده از دست آنها را از قالب خارج کنید. حالا اسمارتیز شما آماده است و می‌توانید از طعم بسیار لذیذ و متفاوت آن بهره‌مند شوید.

نکات تهیه اسمارتیز خانگی

هنگام ذوب کردن شکلات تلخ و شکلات سفید مواظب باشید که آن‌ها در اثر حرارت نسوزند چرا که طعم بسیار بدی پیدا می‌کنند و تلخ می‌شوند. به این منظور می‌توانید از روش بن ماری یا مایکروویو استفاده کنید. حتماً اجازه دهید تا شکلات‌ها به دمای اتاق برسند و آنها را بر روی اسمارتیز بریزید. در غیر این صورت اسمارتیز‌ها آب می‌شوند و ظاهر بسیار بدی پیدا می‌کنند. در صورت تمایل برای شیرین‌تر شدن اسمارتیز‌ها می‌توانید از انواع شیرین‌کننده‌ها مانند شکر یا عسل استفاده کنید. البته اگر می‌خواهید یک اسمارتیز رژیمی درست کنید بهتر است شیرین کننده‌ها را حذف کنید.

بیشتر:  لبخند شیرین حیوانات به بهانه روز جهانی خنده

در صورتی که اسمارتیز پس از سفت شدن از قالب خارج نشد می‌توانید قالب را چند ثانیه در آب ولرم قرار دهید و چندین بار به پشت قالب ضربه بزنید. با توجه به ذائقه و سلیقه خود می‌توانید میزان شکلات تلخ را افزایش یا کاهش دهید. سعی کنید از مخلوط شدن تمام مواد با یکدیگر اطمینان حاصل کنید چرا که وجود دانه‌های شکلات در آن بسیار ناخوشایند هستند. به هیچ عنوان از رنگ‌های مصنوعی در تهیه اسمارتیز استفاده نکنید چرا که عوارض زیادی برای سلامتی در پی دارند. همچنین مصرف اسمارتیزهای حاصل از آن به‌طور‌کلی پیشنهاد نمی‌شود.

خواص و مزایای مصرف اسمارتیز خانگی ساده و خوشمزه

34tv35yb54y65u طرز تهیه اسمارتیز خانگی ساده و خوشمزه + فواید اسمارتیز

اسمارتیزهای خانگی و دست ساز برخلاف اسمارتیز‌های کارخانه‌ای فاقد هر گونه مواد افزودنی و رنگ‌های مصنوعی هستند. به این ترتیب دارای خواص و فواید زیادی برای سلامتی هستند و مصرف آنها می‌تواند موجب پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها شود. شکلات تلخ به‌عنوان ماده اصلی تشکیل دهنده اسمارتیز خانگی به شمار می‌رود که مصرف آن فواید زیر را به دنبال خواهد داشت:

1.تقویت حافظه

شکلات تلخ با تحریک فعالیت عصبی در مغز به افزایش نروپلاستی کمک می‌کند و در نتیجه تأثیرات مثبتی بر حافظه می‌گذارد. علاوه بر آن موجب بهبود روحیه می‌شود و استرس و مشکلات روانی را کاهش می‌دهد.

2.کاهش فشار خون

شکلات تلخ سرشار از فلاوانول است که وجود آن در بدن باعث تولید اکسید نیتریک می‌شود. اکسید نیتریک کمک می‌کند تا عروق خونی گشاد شوند و در نتیجه جریان خون بهبود یابد. طبق بسیاری از تحقیقات شکلات تلخ نسبت به شکلات سفید در کوتاه‌ترین زمان ممکن فشار خون مبتلایان را پایین می‌آورد.

3. کاهش کلسترول خون

با مصرف شکلات تلخ سطح کلسترول بد کاهش و سطح کلسترول خوب افزایش می‌یابد. این اتفاق به دلیل وجود تئوبرومین و پلی‌فنول در شکلات تلخ است.

بیشتر:  اکتیک، راهکاری برای دنبال کردن علایقمون

4. بهبود التهاب

مصرف شکلات تلخ التهاب‌های مضر را کاهش می‌دهد و از بروز اختلالات و بیماری‌هایی مانند سرطان‌ها، دیابت نوع ۲ و آرتریت جلوگیری می‌کند.

5.کاهش وزن

شکلات تلخ موجود در اسمارتیز باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و متابولیسم بدن را تقویت می‌کند. به این ترتیب جذب چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها در بدن کاهش می‌یابد.

نکات مصرف اسمارتیز خانگی ساده و خوشمزه

اسمارتیزهای خانگی را می‌توانید به‌عنوان تنقلات در میان‌وعده استفاده کنید. برای تأمین انرژی بسیار مفید هستند و مصرف آن برای کودکان هیچ مانعی ندارد. از مهم‌ترین موارد مصرف اسمارتیز خانگی می‌توان به استفاده در انواع کیک، شیرینی، کوکی و دسر اشاره کرد. اسمارتیز‌ها را می‌توانید هم برای مزه‌دار کردن کیک‌ها به کار ببرید و هم می‌توانید برای تزیینات آنها مورد استفاده قرار دهید.

از آنجایی که برای تهیه اسمارتیز قالب‌های بسیار متنوعی وجود دارد می‌توانید در چند شکل متفاوت به تهیه آنها روی آورید و شیرینی‌های بسیار متفاوتی تهیه کنید. یکی از مهم‌ترین موارد مصرف اسمارتیز خانگی که از شکلات تلخ و بدون شیرین‌کننده تهیه شده است می‌توان به کاهش وزن اشاره کرد. ورزشکاران جهت چربی‌سوزی می‌توانند مقداری اسمارتیز خانگی درون برنامه غذایی خود قرار داده و با افزایش سوخت و ساز بدن خود به کاهش چربی و تناسب اندام دست پیدا کنند.

خلاصه

شکلات تلخ اسمارتیز دارای خواص ضدسرطان بوده و با کاهش التهاب و استرس از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند. جالب است بدانید که میزان آنتی‌اکسیدان‌های موجود در شکلات تلخ از آنتی‌اکسیدان‌های میوه‌ها و آبمیوه‌ها بیشتر است و در حفظ سلامت بدن و کاهش ابتلا به بیماری‌های مختلف تأثیر شگرفی دارد.

اما ممکن است همیشه امکان درست کردن اسمارتیز نباشد، به همین خاطر شما میتوانید برای خرید اسمارتیز از فروشگاه‌های اینترنتی طلوع پخش، ترب و دیجی کالا اقدام به خرید نمایید و از آن لذت ببرید.

مطلب پیشنهادی

آنچه باید در مورد ساخت در و پنجره با پروفیل بدانید

در ساختمان، در و پنجره‌ها تنها بخشی از سازه نیستند که زیبایی ظاهرشان اهمیت داشته …