پامفیلیا؛ شهر باستانی در کشور ترکیه

%name پامفیلیا؛ شهر باستانی در کشور ترکیه

پامفیلیا 1 شهر زیبای باستانی در ترکیه

دوستی با پامفیلیا آنتالیا/ سرزمین همه قبایل

کشور ترکیه 1 کشور کوهستانی هست. این کشور با قرار گرفتن در یکی از بهترین منطقه های دنیا از جایگاه جغرافیایی خیلی خوبی بهره‌مند هست. قرار گرفتن بخش بزرگی از کشور ترکیه یعنی آناتولی در قاره آسیا و قرار گرفتن بخش کوچک آن یعنی ترکیه در قاره اروپا سبب شده که گذرگاه شمال غرب آسیا و اروپا به شمار رود.

در گوشه و کنار کشور ترکیه شهرهای تاریخی و جاهای دیدنی متعددی وجود دارد. از جمله : استانبول ، افسوس ، قونیه ، هیراپلیس ، شهر زیر زمینی کایماکلی ، آنکارا ، پامفیلیا و …. قصد داریم تا در ادامه مطالب شما را با شهر زیبا و باستانی پامفیلیا آشنا کنیم. پس از خواندن این مطالب غافل نشوید و همراه ما باشید.

%name پامفیلیا؛ شهر باستانی در کشور ترکیه

قدمت شهر پامفیلیا به قرن 12 میلادی میرسد

پامفیلیا واژه ای یونانی هست که از 2 کلمه سرزمین و همه قوم ها تشکیل شده هست. پامفیلیا 1 شهر باستانی هست که در ۱۸ کیلومتری استان آنتالیای ترکیه قرار دارد. در گذشته 1 مکان مهم تجاری در شهر پامفیلیا بوده اما امروزه به 1 شهر باستانی تبدیل شده هست که هر ساله میزبان گردشگران و توریست های زیادی هست که به آنتالیا سفر می کنند.

پامفیلیا در نزدیکی آنتالیا

شهر باستانی پامفیلیا با آنتالیای ترکیه ۱۸ کیلومتر دوری دارد. قدمت این شهر تاریخی به قرن ۱۲ میلادی یا زمان پیش از میلاد یونانی ها و کوچ آن ها به سمت بخش های جنوبی ترکیه برمیگردد. با مهاجرت کردن یونانی ها به سمت بخش های جنوبی ترکیه این کشور با پیشرفت‌های چشمگیری روبرو شد و سبب داخل شدن نژادهای مختلفی به این منطقه شد که آن را پامفیلیا نامیدند.

لقب شهر پامفیلیا

پامفیلیا در گذشته به دلیل وجود دوش ها و چشمه های آب خیلی به شهر آب ها نیزمعروف بوده هست.  بعد از گذشت سال های خیلی زیاد در این شهر برج ها، سنگرها، دروازه‌ ها، استحکامات و بخش‌های دفاعی شهر پامفیلیا هنوز وجود دارند و قابل رویت هستند. همچنین در مرکز شهر پامفیلیا 1 سالن بزرگ قرار دارد که گنجایش آن نزدیک به ۱۵ هزار نفر هست.

جذب های پامفیلیا

گردشگران و توریست هایی که برای بازدید به شهر پامفیلیا سفر می کنند می توانند بعد از بازدید از این شهر باستانی از جذب‌های گردشگری دیگری که در نزدیکی شهر پامفیلیا قرار دارد دیدن کنند. مشابه سرزمین شنی ، موزه اسباب بازی ، پارک مینی سیتی و منزل آتاتورک.

بزرگترین آمفی تئاتر تمدن پامفیلیا در این شهر ساخته شده هست. این آمفی تئاتر با گنجایش ۱۵ هزار نفری تماشاگران یکی از جذب‌های تاریخی ترکیه در استان زیبای آنتالیا محسوب می شود.

بیشتر:  میدان تکسیم؛ معروف ترین و توریستی ترین مرکز شهر

پامفیلیا و ثبت میراث جهانی یونسکو

پامفیلیا 1 شهر باستانی در استان آنتالیای ترکیه به عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده هست. اما متاسفانه اطلاعاتی از سال به ثبت آمدن این شهر باستانی و تاریخی در معرض نیست.

%name پامفیلیا؛ شهر باستانی در کشور ترکیه

پامفیلیا در نزدیکی شهر انتالیا قرار دارد و جزو شهر توریستی به شمار می رود

مناظر پامفیلیا

پامفیلیا 1 منطقه واقع شده در جنوب آسیای صغیر هست که بین لیکیه و کیلیکه قرار دارد و از دریای مدیترانه تا شاخه کوه توروس ادامه دارد. شهر باستانی پامفیلیا از 1 جهت منظره ای زیبا و سرسبز رو به دریا دارد. گردشگران با قدم زدن در سواحل و محوطه پامفیلیا لذت سفر به این شهر را برای خود مضاعف می کنند.

به شما توصیه می کنیم قطعا در سفر خود به ترکیه از این شهر باستانی و زیبا دیدن کنید و به سادگی از آن غافل نشوید.

%name پامفیلیا؛ شهر باستانی در کشور ترکیه

در سفر به پامفیلیا می توانید از جذب های گردشگری اطراف آن نیز بهره مند شوید

نکاتی در مورد سفر به شهر باستانی پامفیلیا

ما اینجا بر این شدیم تا نکته هایی را که باید در سفر خود به شهر باستانی را در نظر بگیرید برای شما شرح کنیم تا شما و خانواده تان سفر خوب و به یاد ماندنی را در ترکیه تجربه کنید.

بیشتر:  جاذبه های گردشگری تنگه بسفر استانبول

1. برای سفر به ترکیه ، شهر باستانی پامفیلیا قطعاً آب و هوا را در نظر داشته باشید تا به مشکل بر نخورید.

2. اگر قصد سفر در فصل های ازدحام و پر رونق را دارید باید خیلی زود بلیط هواپیما و هتل را رزرو کنید.

3. از منطقی ترین و آسوده ترین شیوه ها برای سفر به آنتالیاو پامفیلیا خرید تور هست. خرید بلیط هواپیما ، رزرو هتل ، بیمه مسافرتی ، ترانسفر، و…  اموری هستند که بر عهده تور می باشند. پس شما بدون دردسر و استرس و نگرانی در کنار خانواده  1 سفرشیرین و لذت بخش را تجربه خواهید کرد.

 4. از همه مدارک خود کپی داشته باشید و تنها به عکس ها آن در گوشی تلفن همراه خود اکتفا نکنید.

5. هتل ها با هم گوناگون هستند. قبل از رفتن به سفر در مورد هتل ها و خدمت‌ها آن ها تحقیق کنید.

 6. بیمه مسافرتی از موارد ضروری سفر های خارجی هست. پس قطعا قبل از سفر ، خود و خانواده را بیمه کنید.

 7. با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی لباس مناسب همراه خود ببرید.

%name پامفیلیا؛ شهر باستانی در کشور ترکیه

برای سفر به شهر پامفیلیا می توانید در فصل بهار به آنجا سفر کنید

امیدوارم مطالب گفته شده کامل و کامل بوده باشد و شما نهایت استفاده از آن را ببرید.

منبع

مطلب پیشنهادی

میدان هیپودروم یکی جاهای معروف استانبول

صحنه هیپودروم استانبول صحنه هیپودروم کجاست؟ یکی جاهای دیدنی معروف استانبول که گردشگران در روهای …